lördag, november 1

Städtanten säger hej!

Man skulle kunna missta mig för gravid i sjunde månaden. Inte på grund av omfång, men för att jag är så satans hemmapysslig. Jag vill bara vara hemma och greja!

Vi har precis renoverat ett badrum, och med det följer ett dammlager över allt i hela huset. De stora barnen är tämligen utflugna och det finns saker att göra med ledigt rum. Jag har en vision om mitt arbetshörna som skulle kunna bli mycket bättre. Jag vill slänga och rensa så mycket. Idag har jag varit på vinden och städat, sorterat och kastat.

Ni fattar att jag skulle behöva ta tjänstledigt ett halvår för att hinna med allt jag vill hinna med. Nu får jag nöja mig med att löpa amok på helgerna. Därav minimalt bloggande.

Och nu har jag ätit så mycket middag att jag inte klarar något annat än lätt tillbakalutat läge i fåtöljen.

Happy halloween!

1 kommentar:

Malin sa...

Det är så kul att pyssla. Har flera projekt på gång samtidigt. Målar, syr om möbler, gör fotoalbum.